1.
Спирайтесь на
бажання вихованців.
Важливе не
те, чого бажаємо ми самі, а те, чого хоче учень. Він не винний у своїх
бажаннях. Завдання педагога – змінити напрямок його прагнень, якщо вони не
збігаються з педагогічними цілями.
2.
Використовуйте
ідентифікацію.
Примушуйте
своїх учнів чогось палко забажати. Головне – щоб бажання виникли, а ви змогли б
їх використати.
3.
Враховуйте інтереси
й нахили.
Говоріть про
те, що цікавить ваших учнів, точніше, з цього починайте. Намагаетесь обернути
«побічні» інтереси дитини на свою користь. У важких випадках ідіть від яскравої
форми до змісту, від емоцій до логіки.
4.
Використовуйте
наміри.
Пам’ятайте:
намір виникає на основі потреби. Знаходьте можливість допомогти учням у
здійсненні їх намірів.
5.
Заохочуйте бажання
досягти визнання.
Багато хто
вчиться не тільки заради знань, а й заради престижу. Не слід нехтувати цим
бажанням.
6.
Визнавайте чесноти,
схвалюйте успіхи, давайте шанси.
Пам’ятайте, що завжди краще хвалити, ніж критикувати. Авансуйте найменші
позитивні зрушення. Безпрограшний стимул – «Я вірю, що ти зможеш!».
7.
Зробіть діяльність
привабливою.
Використовуйте
зовнішньо привабливі й цікаві форми роботи, оформлення результатів, кінцевої
оцінки діяльності.
8.
Іноді просто
говоріть – «Треба!»
Але цьому
заклику завжди надавайте особистісної спрямованості – «Це потрібно зробити! Ти
ж вольова людина!».
9.
Використовуйте
ситуацію.
Різні
життєві ситуації, що виникли випадково, потрібно помітити й миттєво використати
як стимул.
Немає коментарів:
Дописати коментар